Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manius
wymiatacz

Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Nie 14:18, 04 Cze 2017 Temat postu: Coś nie tak z olejem do pompy sprzęgła. |
|
|
Witam.W zeszłym tygodniu wymieniłem sobie olej w układzie sprzęgła,zalałem marki Ipone Clutch One czerwony minerał.Odpowietrzyłem i próbna jazda około 40 km.Jest OK.Po około 3 godz.następna przejażdzka tyle że z małżonką i w tym momencie problem .Po zapaleniu silnika klamka sprzęgło straciła jakikolwiek luz ,motor zaczyna ruszać już po minimalnym zwolnieniu klamki,póżniej jakby coś szarpneło delikatnie i na klamce zrobił sie bardzo duży luz.No ale nic jadę dalej ,po paru km.wszystko wróciło do normy.Wczoraj myślę ze zobaczę co jest,może trzeba sprawdzic odpowietrzenie sprzęgła,odkręcam dekielek ze zbiorniczka atu czarna membrana z jednej strony do połowy nie naturalnie rozcągnięta.To tak jakby wpadła w reakcję z tym olejem .Decyzja,wymieniam olej i zapodaje zwykły dot4.Naciskam klamkę popuszczam odpowietrznik i klamka wpada, a popychacz zostaje w pompie.Musiałem rozebrać pompę aby go wypchać,wszystkie części pompy wydają się dobre,pompa była szczelna.Czy jest możliwość aby jej zaszkodził ten olej ,miał ktoś podobny przypadek i czy dostanę nową samą membranę bo tą starą niema szans wmontować .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Nie 19:18, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Wymieniałem płyn w sprzęgle st1300 kiła razy i ... tam się leje DOT 4 nie olej ( to nie Bmw)
Sprzęgło przy złym odpowietrzeniu się tak zachowuje (jak opisałeś) czyli jest bardzo krótkie puścisz 1cm a moto szarpie itp
Mówisz o membranie w zbiorniczku przy klamce? Jeśli ubywa płynu ona się rozciaga.
Wyciągnij płyn, który jest w zbiorniczku u góry (np strzykwawką)
Zdejmij lewy bok i zbiorniczek płynu chodzącego
Zobaczysz tam odpowietrznik sprzęgła
Zalewaj od góry (przy zbiorniczku znajdującym się przy lewej klamce) płyn DOT 4 (nic innego)
Odpowietrzaj sprzęgło wspomnianym odpowietrznikiem ( zakręcasz go pompujesz klamką aż będzie twarda i trzymając ją wcisnietą delikatnie odkręcasz odpowietrznik, aż pójdzie płyn/powietrze i zakręcasz przed całkowitym wpadnięciem klamki) nie wchodzi tam dużo płynu ale przepłucz to pare razy odpowietrzajac. Przed złożeniem owiewek zrób jazdę próbną
Ps świeży plyn leci naprawdę solidnie zerkaj do zbiorniczka u góry by nie został pusty bo całość się znów zapowietrzy i efekt znów będzie ten sam.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu RRQ dnia Nie 19:35, 04 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2549
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:10, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tutaj już żadna wymiana płynu (a nie oleju) nic nie pomoże. Zalałeś sprzegło tym, co rozpuściło uszczelniacze i membranę. Zestaw regeneracyjny i odpowiedni płyn a nie olej. Jak wyżej kolega napisał; DOT 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Mark33
stary wymiatacz

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Pon 6:58, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ale Pytanie podstawowe brzmi : Skąd pomysł na olej skoro na zbiorniczku jest informacja o płynie DOT 4. Skoro nie wiedziałeś co zalać to po co brałeś się za wymianę płynu ? Po to jest właśnie forum by zapytać przed a nie po ,jak się rozlało.Powodzenia w ratowaniu sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2510
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 7:28, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Manius Ty takiego babola odwaliłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 13:25, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr napisał: |
Manius Ty takiego babola odwaliłeś? |
Najlepszym się zdarza... szacunek, że kolega zapytał i nie pisał, że kolegi kolega ma taki problem
wszystko da się naprawić - będzie żył powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
manius
wymiatacz

Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pon 20:48, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
No tak tylko w sklepie poprosiłem o olej -płyn juz nie pamiętam co podając do jakiego moto to potrzebuję kupując jednocześnie kilka innych pierdół.A to wszystko było w zeszłym sezonie.Mój błąd zalałem tym be żadnego zastanowienia tylko heja i do przodu.Dzisiaj złożyłem pompę i kicha.Tłoczek chodzi z lekkim oporem,i sprężyna nie jest w stanie go odbić z powrotem.Strzykawką z dołu od odpowietrznika próbowałem wypchnąć tłoczek ale nic to nie dało.Dopiero odkręciłem przewód ponownie i przesunołem tłoczek dorobionym popychaczem z tworzywa.Po tym zabiegu tłoczek zaczął chodzić sprawnie ale nadal się co jakiś czas zacinał.Chyba spuchły gumki uszczelniające więc trzeba zamówić nowe i wymienić .Cóż wiedz kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
manius
wymiatacz

Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pon 20:50, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Waldku-Nie jeden babol jeszcze przed mną .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2549
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 21:53, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Cóż, nikt nie jest nieomylny. Wlałeś transformatorowy olej, a trz było płyn Wszystko da się naprawić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Wto 7:01, 06 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Mark33
stary wymiatacz

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Wto 11:08, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dobrze że stało się na miejscu a nie w trasie dopiero by była kiszka . Laweta i inne historie. Oby skończyło się na zestawie naprawczym. Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 15:30, 10 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Po zimowym postoju klamka sprzęgła do połowy działa tak jakby nie było płynu w układzie.Ale jest pełno.Wymieniałem w lato i było wszystko ok.Płyn zmienił kolor na taki dosłownie czarny. Podejrzewam że dogorywa uszczelniacz wysprzęglika.Czy słusznie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2549
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 18:23, 10 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Raczej tłoczek w pompie. Trzeba rozebrać i sprawdzić wszystko po kolei. Pompa, wyprzęgnik, przewody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Korzonek
stały bywalec

Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 70
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Wto 15:43, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie i Szanowne Panie wtrącę się do tematu. Na wstępie zaznaczę że wiem że do naszych motocykli idzie płyn DOT 4 a ja na złość mieszkam w dziurze gdzie tylko na zamówienie lub przez internet można coś kupić. Tak więc zamówiłem DOT 4 i dostałem MOTUL DOT 5.1 czy mogę nim zalać wyprzęgnik z klamką i zbiorniczkiem przy kierownicy? Wspomnę iż wymontowany mam wyprzęgnik w celu wymiany oringów. Dodatkowo mam polski płyn DOT 4 Boryszew i mam dylemat którym zalać. Proszę o radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
samad
zasłuzony

Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Wto 17:56, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie polecam Motul 5.1 - i do sprzęgła i do hamulców ( zwłaszcza z ABS) -- DOT 4 to nie wszystko , chodzi o lepkaść i temperatry wrzenia na sucho i mokro ( było już opisane dość szczegółowo).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Korzonek
stały bywalec

Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 70
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Wto 18:40, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki leje DOT 5.1
samad napisał: |
Zdecydowanie polecam Motul 5.1 - i do sprzęgła i do hamulców ( zwłaszcza z ABS) -- DOT 4 to nie wszystko , chodzi o lepkaść i temperatry wrzenia na sucho i mokro ( było już opisane dość szczegółowo). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|