Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 10:51, 13 Sie 2008 Temat postu: ABS i wszystko co z tym związane |
|
|
Cześć, jestem nowy w waszym gronie i nabyłem ostatnio ST ' 99 z ABS TCS CBS. Od pewnego czasu miga mi kontrolka ABS , a Tcs prawidłowo gaśnie przy ruszeniu. Sprawdzane były czujniki przy kołach i one prawidłowo podają sygnał z kół.Mam pytanie, czy ktoś z was miał podobny problem i co może być jego przyczyną. Dodam jeszcze, że jakiś czas działał taki myk, że po odpaleniu ,cofałem moto do tyłu ,wrzucałem jedynkę - powoli ruszając kontrolka gasła i ABS działał.Jednak teraz już nawet to nie pomaga.
Wdzięczny będę za jakąkolwiek wskazówkę. Mam nadzieję że to nie jest awaria całego ECU
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 14:15, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości, w jaki sposób sprawdzałeś te czujniki, że podają prawidłowy sygnał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kula
amator postów
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 22:10, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
hej
...jeśli chodzi o ABS i TCS to tez posiadam i na początku zdarzało mi sie ze mrugało lub kiedy ruszyłem po wciśnięciu przycisku do ABS stawało sie stale czerwone światełko z mojej obserwacji wynika ze czujniki są czasem za bardzo wrażliwe na np plaki jak czyścimy do póki nie umyjemy sprężonym ciśnieniem wody to będzie nam mrugać lecz czasem trzeba mocniej przyhamowanych tylnym hamulcem kila razy i sie odblokowuje to są sposoby przerobione przeze mnie 8)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kula dnia Śro 22:11, 13 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:49, 15 Sie 2008 Temat postu: re kontrolka abs |
|
|
jesli chodzi o sprawdzenie, to kolega-mechanik motocyklowy sprawdzal krecąc kolem i sprawdzając miernikiem napiecia czy jest sygnał.
Dzieki za odpowiedzi kkoledzy, moze jednak zaczne od najprostrzych sposobów - karcher i woda pod cisnieniem.
dodam jeszcze ze moj egzemparz dlugo stał - tak wynika z ksiazki serwisowej i dokumentów przegladów technicznych - od 2005 roku przejechał tylko 800 km - moze to tez przyczyna.
pozdrawiam wszystkich - jak wroce z serwisu hondy w warszawie moze wiecej sie czegos dowiem, choc juz sprawdzałem , że cały komputer ( ABS COMPUTER UNIT ECU ) KOSZTUJE ZALEDWIE 6 600zł
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:51, 15 Sie 2008 Temat postu: i jeszcze..... |
|
|
.... a moze wiecie , czy jest jakas sekwencja z tym przyciskiem np do kasowania błedów ??
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 13:59, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Z tego, co mi wiadomo i wyczytałem w książce serwisowej to reset następuje po każdorazowym wyłączeniu stacyjki, zarówno dotyczy to ABS i TCS. Przekładałeś może czujnik od innego ST na próbę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 3:53, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Garret napisał: |
Z tego, co mi wiadomo i wyczytałem w książce serwisowej to reset następuje po każdorazowym wyłączeniu stacyjki, zarówno dotyczy to ABS i TCS. Przekładałeś może czujnik od innego ST na próbę |
nie próbowałem, to jest jakas mysl...... ale skad ja wezme......
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 9:40, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Najlepiej od kogoś, kto ma taki model, o ile sie zgodzi wymontować. Do mnie masz trochę daleko, bo 260km. Dysponuje takim czujnikiem w zapasie, właśnie jest wystawiony na aukcji. Ale takie klamory się raczej nie psują. Przeleć koronkę od ABS delikatną mosiężną szczotką drucianą, tylko delikatną nie rysującą może to tylko kwestia czystości, porozpinaj kostki tylko to wymaga zdemontowania paru plastików, może nie ma gdzieś styku to pryśnij kontaktem w spraju. Twierdzisz ze moto stało, więc mogła wilgoć coś zaśniedzić. Według mnie to nic poważnego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Sob 19:38, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 20:11, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
:D :D :D ha!! Pomogło!!! faktycznie - krótkie potraktowanie karcherem dzisiaj zdało egamin.... ufff - kamień z serca.Faktycznie poprostu chyba było brudne , lub jakis paproch miedzy czyjnikiem a kolem tym zebatym, bo wyjezdzajac z myjni od razu wszystko pogasło jak w zegarku. ponowne próby tez pokazły że gra muzyka....
Dzięki za pomoc - z wami to jednak troche raźniej .Najprostsze rozwiązania są najlepsze.Teraz od razu chce mi się hulać maszynką gdy wszytko gra.
Jeszcze raz dzięki !! Gdyby ktoś z was był przelotem w wawie , lub wogóle mieszkał w okolicy to się odezwijcie, chętnie sią spotkam .
Radek - tel 510218985
:D :D :D
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Sob 11:59, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem z kontrolka od ABS-u, mruga ciągle w czasie jazdy. Na koniec ubiegłego sezonu było ok,na wiosne pierwsza jazda i kontrolka mruga. Wyciągnąłem tylni czujnik ,był zasyfiały,przemyłem benzyną estrakcyjna i było ok,ale ....tylko jeden dzień. Na dugi dzięn to samo . Pojechałem przemyć karcherem,bo tak mi wszyscy doradzali,ale niestety tez to nic nie dało i franca dalej mruga. Jest to ten sam motocykl co miał przede mna autor tego temtu. Macie moze jakiegoś pomysła???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 19:31, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Karcher jest dobry do wierzchniego umycia dla kogoś, komu nie chce się rozkręcać.Wina nie musi tkwić w samym czujniku sprawdź również wtyczkę na połączeniu z wiązką może dostała się wilgoć i teraz coś nie styka. Od razu mówię, że nie będzie proste dostać się do niej, bo jest w dość trudno dostępnym miejscu. Możesz również spróbować przedmuchać sprężonym powietrzem szczelinę najlepiej po wykręceniu czujnika z gniazda (mocowania).
Z tego, co pamiętam wtyczka jest zabezpieczona oringiem przed bezpośrednim dostępem wody, ale licho nie śpi tak, czy tak warto sprawdzić skoro dolegliwość staje się upierdliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Sob 19:35, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Sob 20:41, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Bardziej skupić się na tylnym czujniku czy przód to samo???
W sumie oby dwa czujniki miałem wykręcone i je przeczyściłem,ale do wtyczek i połączeń się nie dobierałem, ale się dobiore:)))
Mam jeszce pytanko: po wykręcenieu przedniego czujnika,jest na nim taki mały "szrank" ,takie nacięcie jak na śrubie na płaski śrubokręt ,coś jakby był wytarty od wieńca na kole,bo dokładnie w tym miejscu to jest co wieniec przelatuje. Sprawdzałem szczelinomierzem była przerwa troche mniejsza niż zalecana ,bo było 0,4 mm. Czy ten czujnik nie jest czasami spierdzielony przez to wytarcie???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Sob 20:41, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 20:59, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Przyznam się, że nie zaglądałem jeszcze jak to wygląda z przodu więc się nie wypowiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Pon 8:43, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawy opis działania CBS-u, może kogos zaciekawi. W sumie od Varadero,ale zasada ta sama.
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdby miał ktos jakiegoś jeszcze pomysła odnośnie mrugającej kontrolki ABS-u ,będę wdzięczny.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Pon 8:44, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:06, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Jedną z przyczyn mrugania kontrolki ABS może być "nadłamany" przewód czujnika. Miałem styczność z takim przypadkiem, przewód był ukruszony wewnątrz gumki tylnego czujnika. Jeżeli nie masz pod ręką sprawnego czujnika na podmianę to podepnij miernik (lepszy do tego celu jest wskazówkowy) i sprawdź czy biedzie pokazywał impulsy gdy będziesz z niewielką siłą wyciągał przewód z czujnika. Jeżeli impulsy zanikną to sprawę masz jasną. Jest trochę zabawy ale da się to naprawić.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Śro 20:01, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Udało mi się zrobić test ABS-u z wykorzystaniem przycisku ABS/TCS. Pisze udało, bo nie za każdym razem to wychodzi, i najczęściej po puszczeniu przycisku zapalała się kontrolka ABS na stałe,zarówno 1 jak i 2 jej część.
W każdym razie w próbie pozytywnej ,mrygła sobie jeden raz, co wg ściągi z forum oznacza uszkodzenie czujnika w przednim modulatorze.
Co o tym sądzicie? Gdzie jakby co szukac tego czujnika ,da się to wymienić???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Śro 20:11, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23:02, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
sobas napisał: |
Mam ten sam problem z kontrolka od ABS-u, mruga ciągle w czasie jazdy. Na koniec ubiegłego sezonu było ok,na wiosne pierwsza jazda i kontrolka mruga. |
Czy miga cała kontrolka ABS czy jedna część? Jest to miganie ciągłe czy nieregularne?
sobas napisał: |
Gdzie jakby co szukać tego czujnika ,da się to wymienić??? |
Czujnik w modulatorze to rodzaj potencjometru i da się go wymienić. Można go sprawdzić miernikiem po wymontowaniu z modulatora. Jeżeli przy powolnym kręceniu z jednego skrajnego położenia w drugie nie będzie przerwy to prawdopodobnie jest sprawny. Porównaj jeszcze z rezystancją czujnika w tylnym modulatorze, jeżeli będą porównywalne to trzeba szukać dalej. Przy włączeniu zapłonu modulator powinien delikatnie drgnąć.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Czw 8:07, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Po odpaleniu moto obydwie kontrolki palą się na stałe,po ruszeniu na chwile gaśnie i po kilku przejechanych metrach zaczyna mrugać ( jedna i druga część) dość szybko i cały czas jednakowo.
Podpowiedz mi prosze ,w którym miejscu moto jest modulator i jak to mniej więcej wygląda?? Bo jeszcze czasami tłok wyjmę...hihi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
EGON
NOWY
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:00, 30 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć, ja mam podobny problem z ABSem, ale niestety kontrolki sie pala cały czas nie mrugają. Przy teście nie ma szybkich mrugnięć tylko długie, czyli jakby nie wskazywał błędu, a jednak nie działa....
co myślicie dalej robić, proszę o radę. Może znacie kogoś kto to może rozebrac i naprawić, jestem elektrykiem z zawodu, ale robioeranie plastików moze doprowadzic mnie do krańcowego wyczerpania...a cierpie na chroniczny brak czasu, niestety musze zapłacić żeby ktos to przejrzał.
EGON
Gliwice
st1100 2000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Śro 12:50, 01 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Kontrolki palą Ci się po włączeniu zapłonu i potem podczas jazdy cały czas tak samo czyli światłem ciągłym?? Palą się oby dwie części czy tylko jedna??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
EGON
NOWY
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:58, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Palą sie cały czas, tak jakby pół kontrolki abs i cała tcs.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jacek
NOWY
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 20:03, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
jeżdziłem bez tylnego czujnika i kontrolka TCS nie gasła,
po zamontowaniu czujnika, po ruszeniu kontrolka TCS gasla,
kontrolka ABS migała - okazalo się, że byl spalony bezpiecznik od pomp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
EGON
NOWY
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:22, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hejka, niestety nadal mam problem z tym ABS, ciągle kontrolki sie świecą, próbowalismy juz podminić moduły, ale nie wychodzi, czy ktoś zechciał by podjechac swoją moszyną, aby porównać efekty.
motor stoi w serwisie w Zabrzu.
Grzegorz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Wto 16:12, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Prawde mowiac to nie wiem co masz zepsute. Zanim oddales motor do serwisu to sprawdziles tym guziczkiem rodzaj bledu- ilosc migniec kontrolki czyli wiesz co jest zepsute? Nie wiem czy ma migac szybko czy wolno ilosc migniec powinna okreslac ktory element jest uszkodzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
EGON
NOWY
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:05, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak sprawdziłem , test przyciskowy nic nie wykazał, nie było ani jednego krótkiego mignięcia, tak jakby wszystko ok, ale kontrolki nie gasną, i cały czas się świecą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jacek
NOWY
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 16:51, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
w moim brak tylniego czujnika i kontrolki świecą cały czas. Wymieniłem główny moduł abs i teraz pokazuje w błędach brak czujnika. Poprzedni moduł nie pokazywał co uszkodzone, po wymontowaniu czujnika. Jak założyłe nowy czujnik to wszystko było ok, lecz przy pierwszym gwałtownym hamowaniu czujnik "padł". teraz mam dobry moduł, lecz czujnika brak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Wto 18:08, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kolejny przyklad, ze w przypadku braku modulatora abs nie przeprowadza diagnozy. Czyli prosta awaria czujnika moze spowodowac ze system wariuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Nie 20:25, 14 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Mam problem z ABS, bo miga mi w czasie jazdy (oby dwie) kontrolka ABS. Podczas testu na kody błędów wychodzi że to modulator przedni?. Na forum wyczytałem, że znajduje się to ustrojstwo pod czachą. Mam małą wiedzę na ten temat i idąc tropem"pod czachą" zdjąłem atrapę zbiornika, obudowę filtra ale modulatora nie widziałem. Może "czacha" to coś innego niż obudowa filtra albo modulator tam jest ale ja nie wiem jak to wygląda. Może jakieś podpowiedzi jak dostać się do niego krok po kroku i jak dobrać sie do niego żeby sprawdzić, wyjąć, zamienić czy naprawić problem z modulatorem
Drugi problem to po odkręceniu dwóch śrub mocujących czujnik ABS z tyłu sam czujnik nie chce się dać wyjąć. Próbowałem już śrubokrętem podważać (wkładając śrubsztak w wycięcie między czujnikiem a podstawa czujnika) Próbowałem uderzając od dołu w czujnik i nie drgnie. Między czujnikiem a podstawą była umieszczona taka blaszka z dwoma oczkami coś jakby dystans i to daje się wyjąć ale sam czujnik ani drgnie. Popsikałem teraz WD40 i zobaczę po nocy co się zmieni. Może jakieś sugestie maja koledzy? Liczę na Waszą pomoc.
Trzecia rzecz to jeśli dostałem się już do wtyczek czujników z przodu i z tyłu to jak sprawdzić czy są dobre? Wiem, żemiernikiem
Dodam, że jestem totalnym laikiem jeśli idzie o obsługę miernika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Pon 10:00, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Śro 5:37, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ABS działa na tym samym układzie co TCS? Do problemu z ABS doszedł mi chyba problem z TCS, bo oprócz tego, że mruga mi kontrolka ABS w czasie jazdy to świeci sie cały czas czerwona kontrolka TCS obok ABS. Co to znaczy i jak się do tego zabrać? Co ewentualnie sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 12:52, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
Mam problem z ABS, ....
Trzecia rzecz to jeśli dostałem się już do wtyczek czujników z przodu i z tyłu to jak sprawdzić czy są dobre? Wiem, żemiernikiem
Dodam, że jestem totalnym laikiem jeśli idzie o obsługę miernika. |
Widzę, że uporem maniaka chcesz sam naprawić pancie.
Jak nie masz doświadczenia to bez serwisówki ani rusz bo byśmy to forum zapisali "na śmierć"
Można kupić przez internet (ok 150 zł). Są zdjęcia, schematy itd.
Przynamniej poanalizuj to:
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. A z tą "czachą" to rozbawiłeś mnie do łez
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 12:58, 17 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|