FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Odbudowa / uszczelnianie wydechu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Układ wydechowy » Odbudowa / uszczelnianie wydechu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 9:46, 22 Paź 2019    Temat postu: Odbudowa / uszczelnianie wydechu

Może byłoby dobrze mieć zakątek, w którym dzielilibyśmy się "patentami" na przedłużenie żywotności wydechu ST. Niestety mój był w rozsypce, spawany wszędzie na sztywno - bez połączeń. Udało mi się zakupić oryginalną część kolektorów wraz z tłumikiem środkowym (lewa strona motocykla), natomiast prawa nie jest jeszcze najgorsza, tłumiki również.

W czym rzecz, całość była spawana na sztywno, musiałem poobcinać spawy i nie chcąc powtórzyć błędu poprzednika wymyślić sposób połączenia z częścią oryginalną. W pierwszej fazie wspawałem węższe rurki w stare tłumiki i prawą część kolektorów, ale po testach okazało się, że to był błąd - co prawda zachowałem możliwość ściskania wszystkiego na fabrycznych obejmach i demontowania osobno każdego elementu, ale zawęziłem światło rur i niestety mam wrażenie, że przy ok 3000 czuję przymulenie i potem jedzie dalej, jak na wysokich obrotach to nawet nie sprawdzałem, szkoda sprzętu

Kolejny plan to ponowny demontaż, obcięcie spawów i zastosowanie łącznika rur - obejmy 42 - 43 mm, ewentualne uszczelnienie pomiędzy rurą a obejmą, taśmą termiczną do wydechów. Ta operacja zostanie wykonana przy łączeniu prawego kolektora z lewym. Jeśli zda egzamin powtórzę ją przy wydechach.

Nie wykluczam za jakiś czas wymiany całości układu na nowy czy "prawie nowy" z demontażu, a to co chcę uzyskać na ten moment to badania techniczne bez szukania "przyjaciół" na SKP i z drugiej strony jak już sam zauważyłem brak zawężania światła "przelotu".

Jeśli macie jakieś sugestie, pomysły, sprawdzone patenty - chętnie skorzystam z Waszej wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 19:16, 22 Paź 2019    Temat postu:

Sprawdzony "petent" jest taki że kupuje się kwasówkę i kolektory samemu. Bez gięcia. Ot, cięcie pod kątem wieeeeelu elementów i ogień tigiem. Migomatem też można. Sporo zabawy ale jeden weekend zabawy i temat z bani na długie lata. W razie co kolejny właściciel z pewnością doceni wylot z nierdzewki.
 Powrót do góry »
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 7:27, 23 Paź 2019    Temat postu:

No niestety jest to chyba największa bolączka ST-ka, przynajmniej innych nie zauważyłem, na razie na kwasówkę brak funduszy, może w przyszłości Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Śro 7:27, 23 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Śro 11:02, 23 Paź 2019    Temat postu:

Z kasą wiadomo jak jest ale na motur się zawsze znajdzie. Każda menszczyzna ma oddzielny fundusz Razz

Podjedź do jakiegoś balustradziarza i pogadaj. Zobaczysz że nie wyjdzie tak dużo, a ogarnięty chłop zrobi temat w 3-4 godzinki.
 Powrót do góry »
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 19:31, 24 Paź 2019    Temat postu:

Patrzyłem na allegro to kwasówka powyżej 2k pln, nie mówię nie, ale nie teraz, za dużo naraz tymczasem spotkałem nieprzyjemne schody, może coś pomożecie. Co prawda połączyłem prawe kolektory z lewymi bardzo ładnie obejmą (ciasno jak należy, na foto jeszcze nie skręcone), ale, ale okazuje się, że lewy kolektor - pochodzący z innego ST-ka dotykał mi obudowy plastikowej i wypalił dziurę. Masakra, plastik plastikiem, można dokupić, ale zachodzę w głowę gdzie u licha leży błąd montażowy, macie pomysł na co zwrócić uwagę? Jutro muszę rozebrać tą lewą stronę i jeszcze raz spróbować wszystko porozkręcać i skręcić, ale serio,kurde, nie mam pojęcia dlaczego tak mogło się stać... zdjęcia w pomieszanej kolejności niestety

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Czw 19:34, 24 Paź 2019, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 5:52, 25 Paź 2019    Temat postu:

Przespałem się z tematem i mam pewne podejrzenia. Element mocujący tłumik środkowy może być zupełnie inny zależnie od wersji ST-ka. Do swojego nie porównywałem bo w moim tłumiku było wszystko spawane i obsmarkane spawami. Nie chciałem się tym wzorować, a teraz jak tak myślę to u mnie było mocowanie śrubą i nakrętką, a tutaj zaznaczony element jest pogrubiony i zawiera nakrętkę "w sobie". Pamiętam, że nie mogłem przez to ustawić mocowania lewego kolektora z lewej strony tylko lekko je naciągałem na prawą, właśnie przez to pogrubienie. Jeśli jestem na dobrym tropie to muszę zgodnie ze starym kolektorem to pogrubienie uciąć i wtedy przełożyć mocowanie lewego kolektora na lewą stronę i zastosować śrubę z nakrętką. Wtedy ten cm na tyle może, a nawet powinien dać manewr kolektorom w stronę motocykla czyli odsunąć je od obudowy. Człowiek całe życie się uczy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Pią 6:40, 25 Paź 2019, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pią 12:13, 25 Paź 2019    Temat postu:

Ronin78 napisał:
Patrzyłem na allegro to kwasówka powyżej 2k pln, nie mówię nie, ale nie teraz,


Jakie 2k pln? Kolego, metr bieżący rury z kwasówki na kolektor to jest 30-50pln. Ile Ci tego wyjdzie? 3-4 metry?

Teraz policz ile dotychczas wydałeś na reanimację trupa.... Wink o czasie nawet nie wspominam.
 Powrót do góry »
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 19:02, 25 Paź 2019    Temat postu:

Masz rację Bob, niestety nie znam żadnego człowieka który mógłby mi to wykonać. Trupa reanimuje na rok/dwa, priorytety na zimę to cały serwis łącznie z rozrządem gdyż nie mam żadnej historii serwisowej, także wydech owszem pasuje zrobić konkret jak należy, ale mam ważniejsze wydatki. O odzieży i kasku już nie wspominając, poprostu startuje po kilkuletniej przerwie od zera :-)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pią 19:29, 25 Paź 2019    Temat postu:

Z gówna bata nie ukręcisz, jak wspomniano wyżej to nie jest jakiś kosmiczny koszt - jeśli masz ważniejsze wydatki to może daj sobie spokój na razie? ta taśma ze zdjęcia to też jest ch..j w torcie, dobrze pospawać i pasta uszczelniająca- wracając do początku nie ma kaszanki w cenie kotleta ale powodzenia może znajdziesz złoty środek ( z wydatkami).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 10:17, 26 Paź 2019    Temat postu:

Na ten moment skończone, żadnych przedmuchów, cichutko, żadnych zwężeń przelotu, na badanie techniczne pojadę że spokojną głową i w zasadzie o to na teraz mi chodziło :-)
Sęk w tym, że kolektory lewe z głównym tłumikiem mam jak nowe, jak dzwon i trzy połączenia nie chciałem smarkać spawarką jak większość tylko zrobić skręcane połączenia, bez zawężania światła przelotu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Nie 14:17, 27 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Układ wydechowy » Odbudowa / uszczelnianie wydechu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group