Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Nie 16:31, 18 Lis 2012 Temat postu: Problem z demontażem lag. |
|
|
Jak w temacie ; doszedłem do momentu kiedy energicznie szarpiąc wyciągamy lagi z goleni.A tu figa; nie idzie.Pierścień kurz zbierający wyjęty, zabezpieczenie sprężyste też,śruba spustu oleju na dole goleni chociaż niczego nie trzyma. Wstrzyknąłem z zewnątrz na simmering WD-40 i zostawiłem na dobę w nadzieji że odpuści. Nie odpuściło. Nie pomogło nawet wypicie kilku piw
Moto: ST1100 1998 ABS lagi 43mm.Zeby nie było; robiłem to kilka razy w innych motorach i nie było problemu.Z rysunku w manualu wynika , że nie ma tam niczego co by trzymało. Jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 17:46, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jedna śruba która trzyma. Generalnie w większości moto tak jest. Jest to śruba na klucz imbus,, schowana na samym dole. Tam gdzie przechodzi ośka koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Nie 20:45, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
To była pierwsza rzecz którą zrobiłem; piszę o tym w swom poście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Wto 21:44, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Odświerzam temat. Odchorowałem walkę z lagami w zimnym garażu a lagi w przeciwieństwie do mnie mają się dobrze i nie dają się rozłączyć jak bracia syjamscy. W związku z tym pytanie;czy przykładając nadmiernie dużo siły w rozdzielenie lagi i goleni nie uszkodzę czegoś bo naszły mnie wątpliwości po szczegółowej analizie rysunku w manualu. U mnie na dolnym końcu rury, wewnątrz występuje obrotowy pierścień którego nie ma na rysunku. Posiada on na swojej wewnętrznej powierzchni cztery wypustki z które zchaczając odpowiedni płaskownik można nim obracać ale nie wyciągnąć. Proszę niech się wypowie ktoś z Kolegów kto to robił osobiście.
Please !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 22:03, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Felek, jak odkręcisz tą śrubę, na imbus, to lagi wyjdą. Musisz odkręcić oczywiście śrubę od góry. Ale to pewnie już zrobiłeś. Ona luzuje sprężynę
Jak nie dasz rady, to pisz. Mam wyciągnięte lagi, rozebrane. Może coś przeoczyłem, ale da się sprawdzić. pozdr,j
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Wto 22:06, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 22:30, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak patrzę w serwisówkę na rysunki to lagi 91-95 różnią się w budowie od 96-00.
W tych nowszych jest zawleczka (sprężyna) w kształcie zdeformowanej litery C.
Wynikałoby, że to ona trzyma rurę z dołem.
Tak mi się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 22:44, 04 Gru 2012 Temat postu: Re: Problem z demontażem lag. |
|
|
Felek napisał: |
...., zabezpieczenie sprężyste też,śruba spustu oleju na dole goleni chociaż niczego nie trzyma. ... Jakieś sugestie? |
Wynikałoby, że o to chyba chodzi co pisałem wcześniej (zabezpieczenie sprężyste).
A może dolna tuleja (ślizg) gdzieś blokuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 13:43, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bobosz
NOWY
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:44, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
spotkalem sie z tym trzeba tylko imadło z solidnym stołem do zamocowania goleni przez drewno oczywiscie i solidnego chłopa zeby za rure szarpnął kilka szybkich powtórzen i powinna puscic ewentualnie mozesz opalarka podgrzac golen w miejscu uszczelniaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Śro 15:37, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Moto jest z 98 roku czyli nowsze. Walczę z lewą golenią a tam nie ma pręta , sprężyna wypada wraz z takim kawałkiem ru ry po odkręceniu górnej nakrętki.Imadło kowalskie ze stołem ważą gdzieś z 200 kg i tak szarpałem za rurę że aż się przesuwały. Spróbuję podgrzewać goleń tam gdzie jest osadzony simmering.
Dla ścisłości ; w tej goleni pierścień zabezpieczający jest płaski i do jego wyjęcia potrzebne są szczypce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 21:19, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ale na pewno odkręciłeś imbusa z dołu od strony ośki? (śrubka od spuszczania oleju jest z boku) Ja za pierwszym razem też się męczyłem z wybijaniem a nie odkręciłem tej śruby. Czasami przydaje się do tego klucz udarowy. Po jej odkręceniu kilka silniejszych szarpnnięć i laga wyskoczyła bez użycia imadła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 14:42, 06 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ErneST, nie jestem wczorajszy, powtarzam; to była pierwsza rzecz którą zrobiłem, a z boku nie ma żadnej śrubki. W weekend spróbuję podgrzewania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szkielek1
maniak postów
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 20:54, 06 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
a pod uszczelniaczem nie ma czasem zabezpieczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 22:22, 06 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Z manuala wynika że jest tam ppodkładka. Pierscien nie moze byc boto by znaczylo, że simmering musi być wydłubywany a nie wyjety razem z rurą przez wyszarpanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Wto 18:28, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No i pokonałem gadzinę! Odpowiedniego rozmiaru dorobiony z wiertła przecinak i młotek umożliwiły wydłubanie simmeringu a potem to już poszło łatwo.Zdziwiła mnie tylko ilość znalezionych tam części które nie są pokazane w manualu.Teraz tylko wymiana simmeringów , zbieraczy brudów i niestety ślizgów. Nie były wymieniane chyba nigdy czyli od czternastu lat.I tu prośba do kolegów; gdzie można zanabyć takowe i ile PLN-ów uszykować.Potrzebne na lagi 43 mm. Z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 18:40, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Felek, jeżeli chodzi o ślizgi, to chyba tylko oryginał Hondy. Z tego co pamiętam,to koszt ok. 80 zł za sztukę. W larsonie mieli coś taniej, jednak sprzedawca nie polecał. pozdr.j
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 19:02, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Felek napisał: |
....I tu prośba do kolegów; gdzie można zanabyć takowe i ile PLN-ów uszykować.Potrzebne na lagi 43 mm. Z góry dzięki. |
Też proponuję oryginały. Zobacz tutaj - cz. nr 17 lub 16 (wynikałoby, że są po dwie w komplecie).
Ja wybrałem rocznik '98, St1100aw, Niemcy, rama, przedni widelec (cały link nie chce się skopiować)
[link widoczny dla zalogowanych](Pan-European%20ABS),G,G142
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 20:53, 11 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Wto 22:33, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
r.urbanski, stronka namierzona, zakupy zrobię w póżniejszym terminie teraz wypstrykałem się na inne części. Dzięki za szybkie info teraz będę spokojnie spać. No nareszcie na rysunkach strony Motorista jest tak jak u mnie a już myślałem,że ktoś kombinował przy tych goleniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 17:47, 28 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Też mam problem z rozdzielaniem lagi od goleni. Ma ktoś jeszcze jakiś inny sposób oprócz wydłubania simeringu?
Gdzie w serwisówce znajdę dopuszczalne długości sprężyn, bo szukam i nie mogę znaleść.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Sob 19:20, 28 Mar 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 17:02, 31 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Już wszystko ogarnięte, lagi rozdzieliłem z pomocą brata. We dwóch idzie to o wiele sprawniej, podgrzałem też goleń opalarką. Długość sprężyn już tez zlazłem na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Wto 17:03, 31 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|