Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:16, 22 Kwi 2010 Temat postu: Problem z przednim zawieszeniem |
|
|
Witam Szanownych Kolegów
W czasie zimy wymieniłem olej w lagach w moim ST1100. Mój PanEuropean jest z 1994 roku z ABS i TCS.
Problem pojawił się gdy pierwszy raz wyjechałem.
Moto przy przejeździe przez studzienki, garby na drodze lub wpadając w dziurę dobija do samego końca i aż cały ST podskakuje.
Zalałem olej Motul 10W w ilościach tak jak w instrukcji. Moto było bardzo miękkie.
Dzisiaj wymieniłem olej na Motul 20W. Moto zrobiło się dużżżżżoooo twardsze ale przy przejeżdżaniu przez w/w nierówności też dobija do końca.
Co z tym fantem zrobić ?
Bardzo proszę o cenne wskazówki.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 12:03, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nigdy tego nie robilem ale z tego co czytalem to olej do lag leje sie miedzy 7,5 a 15w. Jezeli nie rozbierales tego to problem lezy w ilosci badz nie jest to olej hydrauliczny. Pierwszy raz slysze o oleju 20w do lag. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
misiek
maniak postów
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob 13:16, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Jest olej 20W do lag , ja mam go w ofercie z motula (i chyba tylko motul go robi) z tym że jest on bardzo gęsty i przeznaczony do off road-u.
Z takimi objawami się jeszcze nie spotkałem ale słyszałem że kanaliki w teleskopach z czasem się zużywają, może tu jest problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek dnia Sob 13:17, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 21:05, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Może pękła sprężyna? Albo może straciły swoje właściwości? Ja bym rozebrał amory.Jest trochę roboty,ale warto sprawdzić , bo co to za przyjemność jeżdzić motkiem co ciągle dobija.. Poluzuj górne śruby półek,wyjmij korki od amorów,u góry i obejrzyj sprężyny.Tylko nie wyjmuj obu na raz,bo przód opadnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Nie 12:21, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj,
Przy tym przebiegu wymiana samego oleju nie wystarczy. Powinieneś wymienić także tuleje na dole każdej lagi - sterują one przepływem oleju podczas pracy zawieszenia i z czasem się wyrabiają - olej wtedy swobodniej przepływa i zawieszenie ma tendencję do dobijania. Oczywiście również pełen zestaw uszczelek i uszczelniaczy.
Co do sprężyn to ich zużycie sprawdza się poprzez pomiar ich długości w swobodnym ułożeniu (po wyjęciu oczywiście) - jeżeli są za krótkie - czyli za bardzo zużyte to należy wymienić na nowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:59, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Jutro w takim razie zacznę rozbierać lagi.
Marlboro powiedz mi czy tuleje o których mówisz to są te z nr 14 na poniższym schemacie :
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o długość sprężyn - to znalazłem chyba w serwisówce że mają mieć długość 474 mm, czy tak ? Przy jakiej długości można je kwalifikować do wymiany w stosunku do tego wymiaru ?
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 21:56, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Z serwisówki wynika - nominał 474.2 mm dla ST1100A '92-'95
Wymiana 464,7 mm
Dla ST 1100A z '96-'02 483.1 mm
Wymiana 473,4 mm
Dane z instrukcji serwisowej Clymer'a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Nie 22:03, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Hej,
Numer 14 też możesz, ale ważniejsze są: 21: PIECE, OIL LOCK oraz 36, CASE, PISTON, to nie są specjalnie drogie części, wiec bym po prostu odnowił sobie lagi na maksa... co się da...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:14, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Bardzo dziękuję za liczne wskazówki od wszystkich.
Mam pytanie do Marlboro - podałeś mi dwie tuleje na schemacie pozycja 21 i 36 ale 36 to jest ten cały system przeciwko nurkowaniu - czy tam jest też podobna tulejka jak 21 ?
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Pon 11:40, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tam nie ma tulejki, ale ten system też wpływa na pracę lagi. Chociaż w sumie wymień na początek te tulejki i sprawdź sprężyny... Jak dalej by było jeszcze nie super to wtedy antynurek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:36, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dziękuję jeszcze raz za wszystkie cenne wskazówki.
Miałem dziś rozebrać ST ale siła wyższa..... i zaczynam jutro.
Jak rozbiorę i coś znajdę to dam znać.
Tak szczerze mówiąc to, gdyby nie było tego forum to ........ katastrofa.
Cenne wskazówki na różne tematy bardzo się przydają i można sobie jakoś radzić samemu, zwłaszcza, że w zachodniopomorski jeszcze nie trafiłem na dobrego mechanika mającego pojęcie o ST 1100.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:32, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Sprawa jest nadal ciężka. Tzn dalej dobija i jest mały skok zawieszenie - ok. 60-70 mm, a powinien być myślę ok.120mm.
Wymontowałem dziś sprężyny. Lewa i prawa mają jednakową długość - po 474mm. Czyli wynika na to że to nie sprężyny, no chyba że zmęczenie materiału.
Rozebrałem również "antynurka". Tam wygląda wszystko ok, tzn. ornigi są całe, nie popękane, jeden jest troszkę twardy - do wymiany. Tłoczek w oprawie przesuwa się lekko.
A tak przy okazji to jak działa ten antynurek, nie bardzo wiem ?
ALE ZROBIŁEM JEDEN EKSPERYMENT - zmontowałem z powrotem całe zawieszenie ale nie zalałem oleju i w takim stanie go pobujałem. Efekt jest taki iż nie dobija i bardzo dużo zwiększył się skok zawieszenia.
Myślałem też o tulejce w prawej ladze regulującej przepływ oleju, ale nie wiem do końca czy to może być przyczyną, ponieważ zalewają olej 10W i później 20W oprócz twardszej pracy nic się nie zmieniło i dalej dobijało. Czyli wynika chyba że ta tuleja też nie jest przyczyną bo po zalaniu oleju gęstego 20W przy zużytej tuleji powinno się poprawić, prawda ?
Poradźcie, co dalej z tym zrobić ?
Pozdrawiam
marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:11, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A jak już dojdę może do ładu z tym zawieszeniem to jaki olej radzicie wlać 7,5W czy 10W ?
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mt1979
junior
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:11, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Problem zawieszenia rozwiązany.
Pewien mechanik motocyklowy na ogólnym forum motocyklowym napisał aby zalać olej o gęstości 5W.
Tak też dziś zrobiłem i wszystko minęło jak ręką odjął
Moto płynie po dziurach aż miło, nie ma dobijania. Jest super.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 0:52, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ktos juz mial cos takiego i to chyba po wymianie oleju w serwisie. Tylko chyba w 1300. Dziwie sie tylko ze w 10w nie pracowal jak nalezy. Ponoc miekki przod i twardy tyl stabilizuje moto- jesli ma tendencje to wtedy nie wezykuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 22:02, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
mt1979 - to jeszcze raz przeczytaj tamten temat i obczaj kto Ci proponował olej 5W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
misiek
maniak postów
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 15:36, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja po powrocie musiałem wymienić uszczalniacze i łożyska w kołach no i przy okazji wymieniłem też olej. Wlałem w lagi 10w i moto zachowuje się bardzo dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 22:40, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Moze zalezy to od stopnia zuzycia tego zawieszenia. W jednym pojdzie 10 inny musi miec 5? Od czegos musi to zalezec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|