FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Utwardzenie przodu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Zawieszenie przód » Utwardzenie przodu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Sob 21:21, 05 Sty 2013    Temat postu: Utwardzenie przodu

Tak jak w temacie: macie jakieś pomysły na utwardzenie przodu, bo u mnie jest troszkę za miękki (tak mi sie wydaje - przy większych prędkościach lekko pływa).
Może wystarczy wymiana oleju na bardziej gęsty, ale nie mam pojęcia jaki jest i ewentualnie jaki zastosować.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 22:36, 05 Sty 2013    Temat postu:

Przód można trochę utwardzić, wlewając w lagi, olej o wyższej lepkości. (Nie bardziej gęsty, bo takiego nie ma). Jednak, zanim coś zaczniesz z tym robić, musisz mieć pewność, że to ... nie tył daje popalić. Sprawdź tylny amor, wahacz. Ustawienie sprężyny i pozycji dobicia. Przede wszystkim napisz, o którą pancie chodzi?
A, teraz zobaczyłem. 1300. Tam masz duże pole manewru, z tylnym zawieszeniem. Ważne też, o co Ci konkretnie chodzi? Tzn. opisz ten problem, bardziej dokładnie. Droga, prędkość, obciążenie, itd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Sob 22:39, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 22:48, 05 Sty 2013    Temat postu: Re: Utwardzenie przodu

sebtos napisał:
...
Może wystarczy wymiana oleju na bardziej gęsty, ale nie mam pojęcia jaki jest i ewentualnie jaki zastosować.

Pierwsze, jak pisze Jerzyk sprawdzić tył.
Tamat co do oleju już był poruszany
http://www.st1100.fora.pl/dzial-techniczny-st1300,12/jaki-olej-do-lag,877.html
W oryginale Honda stosuje w ST1100 7W i chyba podobnie w 1300 Question .
Jest jeszcze coś takiego jak sprężyny progresywne.

PS. A to pływanie przy większych prędkościach też już ktoś poruszał, tylko poszukać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Sob 23:01, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Nie 7:08, 06 Sty 2013    Temat postu:

Czytając opinie i recenzje na necie a teraz nic innego nie robię, doczytałem że ST 1300 ma tendencje do falowania przy większych prędkościach pow. 150km/h co dziwne że to pojawia się na prostych odcinkach, pomimo że tylni amor i cała reszta jest ok czyli brak luzów. Ja jak kupiłem moją ślicznotkę wracałem autostradą, przekroczyłem 150km/h i się przeraziłem bo zaczęła pływać, natychmiast obrałem azymut mechanik co się okazało, zero luzów. (Moto nie obciążone) Więc wziąłem plecak i rura na autostradę, pod obciążeniem nic takiego się nie pojawiło.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 10:42, 06 Sty 2013    Temat postu:

Ten typ tak ma , to że jadąc z plecaczkiem problem zniknął , to nie jest kwestia obciążenia a raczej aerodynamiki z którą 1300 ma wyjątkowy problem. Ja chcąc pośmigać solo , ściągam centralny kufer, szyba w dół i w tedy idzie jak po sznurku do oporu. Musisz przetestować różne konfiguracje (zawieszenie,szyba,kufer)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Nie 11:02, 06 Sty 2013    Temat postu:

URYCHO napisał:
Ten typ tak ma , to że jadąc z plecaczkiem problem zniknął , to nie jest kwestia obciążenia a raczej aerodynamiki z którą 1300 ma wyjątkowy problem. Ja chcąc pośmigać solo , ściągam centralny kufer, szyba w dół i w tedy idzie jak po sznurku do oporu. Musisz przetestować różne konfiguracje (zawieszenie,szyba,kufer)


Dokładnie mam to samo , a że śmigam głównie z Elą rzadko sam to i problemu nie widzę . Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Nie 14:08, 06 Sty 2013    Temat postu:

Mnie się 1300 bez centralki nie podoba Sad
Więc śmigam solo z pustą centralką Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 15:48, 06 Sty 2013    Temat postu:

Spili- przy stówie centralka nie przeszkadza ,więc tobie wężykowanie nie grozi Very Happy -a tak poważnie to tak jak w moim przypadku problem jest bardziej wyczuwalny bo mam centralkę nieoryginalną i strumień powietrza wpadając między mnie a kufer, robi jakieś takie zawirowania.Podobno przy fabrycznych
kufrach jest trochę lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 16:39, 06 Sty 2013    Temat postu:

HONDA z centralnym nie zaleca prędkości powyżej 130km -----------jak ktoś ma spojelrek sytuacja powinna sie poprawić---------------- jak nie miałem swojego kuferka ,to tak przy 160-170 zaczynał lekko pływać ,natomiast z kuferkirm mojej konstrukcji kilka razy przekroczyłem 220km i było ok!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Nie 16:42, 06 Sty 2013    Temat postu:

Nie można powyżej 130?

Uuuups.... Smile
No to tej części instrukcji nie doczytałem Wink

Do 220km/h nie spada Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Nie 18:17, 06 Sty 2013    Temat postu:

ktoś napisał że jeździ się tak szybko żeby twój duch za tobą zdążył, nie wiem czy przy 220 km daje radę

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Nie 20:19, 06 Sty 2013    Temat postu:

Przy 220 zostałem wyprzedzony Wink
Ciekawe czy tamtemu nadążał?
Wink


NIE. To nie był Dawid Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spili dnia Nie 20:20, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 22:46, 06 Sty 2013    Temat postu:

Kiedyś chciałem sprawdzić , do jakiej prędkości mój anioł stróż wytrzyma i wyobraźcie sobie że jest nie do zgubienia , jak się zakotwiła to nie mogła zejść z Panci Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pon 14:04, 07 Sty 2013    Temat postu:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi (choć temat rozwinął się w innym kierunku niż myślałem).
Zapytam jeszcze o lepkość oleju: jaka jest w oryginale a jaką wlać by utwardzić zawieszenie?
A co do myszkowania przy wyższych prędkościach to już czytałem, ale u mnie jeszcze przy hamowaniu chyba trochę za bardzo nurkuje bez względu na obciążenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebtos dnia Pon 14:06, 07 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 19:55, 07 Sty 2013    Temat postu:

sebtos napisał:
... ale u mnie jeszcze przy hamowaniu chyba trochę za bardzo nurkuje bez względu na obciążenie.

Może antynurek szwankuje Question
Co do oleju pisałem wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pon 20:28, 07 Sty 2013    Temat postu:

Urbaś (bez urazy) napisałeś, że w ST1100 honda stosuje olej o lepkości 7, a ja posiadam ST1300 a tutaj nie jesteś pewien, więc liczyłem na odpowiedź od kogoś kto może gdzieś się doczytał konkretnie. Poza tym z mechaniką jestem troszkę na bakier, więc chciałem się dowiedzieć czy olej o gęstości np. 10 ma większą lepkość czy mniejszą, bo niechciałbym popełnić fopa i zrobić sobie kuku Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pon 20:52, 07 Sty 2013    Temat postu:

Urbaś dzięki za telefon. Teraz zrozumiałem tego antynurka Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 1:06, 08 Sty 2013    Temat postu:

Jeden telefon potrafi więcej zdziałać niż z 10 postów w danym temacie.
Dlatego, przy okazji, zapraszam innych forumowiczów do działu "POMOC".
A i nasza mapka się powiększy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 8:33, 08 Sty 2013    Temat postu:

r.urbanski napisał:

Dlatego, przy okazji, zapraszam innych forumowiczów do działu "POMOC".
A i nasza mapka się powiększy Very Happy

Najpierw trzeba mięć chyba do niej dostęp bo ja nic takiego nie widzę Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 11:10, 08 Sty 2013    Temat postu:

Dział POMOC jest widoczny dla "zaufanych" Smile
DDostęp tam przydziela Skorpionwr.

Albo Was już znamy ze zlotu/spontona itp lub ręczy za Was ktoś kto już ma odpowiedni dostęp Smile

Pisz podanie z 2 zdjęciami do Skorpiona na PW Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 11:31, 08 Sty 2013    Temat postu:

Przód wymontowuję z moto .Olej wraz z przebiegiem i z upływem czasu się zużywa i poza utratą właściwaści smarno ślizgowycz zmienia też lepkość U siebie wraz z wymianą oleju ,wymieniam uszczelniacze razem z przeciw pyłowymi ,by sie ustrzec niespodzianek w sezonie ,a po ich wyjęciu ocena stanu zawieszenia jest łatwiejsza ,tzn jaki jest stan tuleji prowadzących jak i spręzyn---- jeżeli kompozycja z tuleji jest naruszona należy je wymienić -luz nie zawsze jest wyczuwalny lecz opory w czasie uślizgu mogą być różne jeśli jedna strona jest dobra a druga wyślizgana ,a i wymyć w środku z pozostałości jest zdecydowanie łatwiej , następnie należy sprawdzić sprężyny -czy ich długość jest równa-w/g hondy powinna wynosić około 249,6 mm (poniżej 244,6 w/g hondy nadają się do wymiany) ilość oleju 638+/-2,5 cc olej 10w ( HONDA SS-8)----------oczywiście należy sprawdzić czy działa antynurek--i to tyle dla st1300-----------------odośnie olejów 5w najmniejsza lepkość 30w największa lepkość- -ja widziałem najwięcej 20w z 30w się nie spotkałem ,podział jest co 5-------co do st 1100 moje katalogi podają olej HONDA SS7 nie wiem jaki to odpowiednik dla w , lecz wątpię żeby to było 5w- taki jest stosowany do krosów ,więc ja do st1100 zalewam także 10w --------------z tego co wiem ktoś zalał do st1300 15w i jakoś tam sobie chwalił ,może miał wyrobione zawieszenie ,a może tak mu pasowało --------------co do 20w to już jest beton ,a chyba nie o to chodzi w naszych moto........................................... no chyba wszystko w temacie ..............

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Wto 11:40, 08 Sty 2013    Temat postu:

Samad. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź w temacie oleje i zawieszenie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michallica
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tomaszów Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 14:09, 01 Mar 2016    Temat postu:

A ja właśnie kupiłem sprężyny progresywne niemieckiej firmy WIRTH, będzie zmieniany olej w lagach to zostaną włożone, o efektach będę informował. Koszt sprężyn ok 450zł.
Kiedyś miałem progresywne w Yamasze XJ900, to motocykl zmienił się nie do poznania na plus. Dlatego kupiłem do mojego STka


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirecki
bywalec
bywalec


Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Paryż(FRANCE)

 Post Wysłany: Wto 20:40, 01 Mar 2016    Temat postu:

To trzymamy kciuki i czekamy na obszerna fotorelacje!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michallica
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tomaszów Mazowiecki

 Post Wysłany: Sob 15:19, 19 Mar 2016    Temat postu:

Motocykl gotowy, przeszedł kompleksowy przegląd i wymiany.
Zostały wymienione:
- olej silnikowy Motul 300V + dodatek od Samada
- filtr oleju
- filtr powietrza
- olej w kardanie + dodatek od Samada
- klocki hamulcowe tylne
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- płyn w sprzęgle
- opony Michelin PilotRoad 4GT
- olej w lagach Motul
- progresywne sprężyny przedniego zawieszenia Wirth

Po tych zmianach motocykl prowadzi się jak skalpel, precyzyjnie, bez wysiłku i lekko jak baletnica. Przód pięknie wybiera nierówności a przy tym jest zwarty i sprężysty. Trudno opisać słowami różnicę która nastąpiła. Wcześniej motocykl prowadził się także lekko i zwinnie ale brakowało informacji o tym co dzieje się na styku opony z asfaltem. Teraz Pana jeździ jak motocykl sportowy, wcześniej bliżej mu było do pontonu. Wzrosło wyczucie maszyny, pewność prowadzenia a składanie w zakręty to poezja. Na pewno zasługą tego są właśnie sprężyny, jak i opony.
Powiem jeszcze że utwardzony przód zestawiłem z ustawieniem tyłu gdzie pokrętłem z lewej ustawiłem tył na najtwardszy a tłumienie z regulacją z prawej ustawiłem trochę mniej niż najbardziej soft, tak 3/4 zakresu w stronę soft. Efekt jest taki że cały motor prowadzi się bardziej sportowo i tył nie "pompuje" np przy wyjściu z winkla, w złożeniu, pełnym gazem.
I o to mi chodziło:-)

Dzięki dla Samada za pomoc w skompletowaniu części i poradę.
Dzięki dla Danego za pomoc w innych także ważnych kwestiach:-)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Sob 21:13, 19 Mar 2016    Temat postu:

Michallica napisał:
Motocykl gotowy, przeszedł kompleksowy przegląd i wymiany.
Zostały wymienione:
- olej silnikowy Motul 300V + dodatek od Samada
- filtr oleju
- filtr powietrza
- olej w kardanie + dodatek od Samada
- klocki hamulcowe tylne
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- płyn w sprzęgle
- opony Michelin PilotRoad 4GT
- olej w lagach Motul
- progresywne sprężyny przedniego zawieszenia Wirth

Po tych zmianach motocykl prowadzi się jak skalpel, precyzyjnie, bez wysiłku i lekko jak baletnica. Przód pięknie wybiera nierówności a przy tym jest zwarty i sprężysty. Trudno opisać słowami różnicę która nastąpiła. Wcześniej motocykl prowadził się także lekko i zwinnie ale brakowało informacji o tym co dzieje się na styku opony z asfaltem. Teraz Pana jeździ jak motocykl sportowy, wcześniej bliżej mu było do pontonu. Wzrosło wyczucie maszyny, pewność prowadzenia a składanie w zakręty to poezja. Na pewno zasługą tego są właśnie sprężyny, jak i opony.
Powiem jeszcze że utwardzony przód zestawiłem z ustawieniem tyłu gdzie pokrętłem z lewej ustawiłem tył na najtwardszy a tłumienie z regulacją z prawej ustawiłem trochę mniej niż najbardziej soft, tak 3/4 zakresu w stronę soft. Efekt jest taki że cały motor prowadzi się bardziej sportowo i tył nie "pompuje" np przy wyjściu z winkla, w złożeniu, pełnym gazem.
I o to mi chodziło:-)

Dzięki dla Samada za pomoc w skompletowaniu części i poradę.
Dzięki dla Danego za pomoc w innych także ważnych kwestiach:-)


szczerze
Question Question Question
moja jest piękna i cudowna wręcz ,ale........ a Michalicowa w tej konfiguracji idzie jak dzida...jest komfort .a precyzja .....super Exclamation dużo większa od mojej Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Zawieszenie przód » Utwardzenie przodu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group