Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 11:46, 20 Wrz 2018 Temat postu: Amortyzator tył |
|
|
Trochę mnie irytował tylny amor, był po prostu za miękki. Tzn za szybko wracał, tak jakby wogóle nie tłumił.Rozebrałem, wymieniłem w nim olej, bo stary był rzadki jak woda. Użyłem oleju od wspomagania tzw boxolu który jest znacznie gęściejszy. Wymieniłem olej również w regulatorze napięcia sprężyny. Cała operacja z wyjęciem to 3 godzinki. Chciałem wrzucić fotki z naprawy ale nie wiem jak 😳
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Czw 11:48, 20 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2510
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw 13:41, 20 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Musisz zamieścić gdzieś zdjęcia na innym serwerze a u nas tylko link.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Boni
amator postów

Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Czw 13:54, 20 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Ja wrzucam w chmurę "mój dysk dysk google" konto e-mile w gmail a stamtąd kopiujesz link do zdjęcia a tu wklejasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Korzonek
stały bywalec

Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 70
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Czw 19:49, 20 Wrz 2018 Temat postu: Jaki płyn |
|
|
Witam podpowiedzcie jakim płynem zalać regulator tylnego amortyzatora gdyż w serwisówce brak info???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2550
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:13, 20 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jestem ciekaw, jak Goguś to zrobił? tego nie da się zrobić bez specjalistycznych narzędzi i urządzeń. Może ma jakiś sposób na to? Nie mówię o wystrzykiwaniu płynu strzykawką czy też innych pierdół. Owszem, w trasie można się tak ratować, jednak do naprawy dużo brakuje. Wywali jeszcze mocniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 5:34, 21 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Pią 5:37, 21 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 5:50, 21 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Wyjęty amor wkładamy w imadło"do góry nogami".Potrzebne będą dwa kawałki drutu gwintowanego fi 12, dwa kawałki kątownika czy krztałtownika z otworami fi 12 i jakieś "coś" do ściskania sprężyny z góry. Ja użyłem kawałka kolektora wydechowego z Autosana😝. Ściskamy powoli sprężynę raz z jednej raz z drugiej strony.Zakładamy pod sprężynę klucz płaski 19 i trzymamy a czymś tam odkręcamy ten dolny uchwyt w lewą stronę .Wylewamy olej poruszając tłoczyskiem góra dół. Do zalania nowego oleju stawiamy amor tłoczyskiem do góry. Na tłoczysko zakładamy kawałeczek np 5 cm przewodu gumowego a przewód wkładamy mały lejek. Do lejka wlewamy olej i ruszamy tłoczyskiem aż olej napłynie do amora. Operacja ma sens jeżeli amor jest szczelny. Wydaje mi się że uszczelniacze też można wymienić,ale ja dalej nie rozbierałem bo u mnie amor nie ciekł tylko zużył się olej(amor ma 12 lat więc olej stracił swoje właściwości). Ilość oleju dobieramy według ilości starego oleju. W książce nic nie ma na temat ilości i jakości oleju, bo według producenta jest nierozbieralny i nienaprawialny. Kosmiczna technologia została pokonana😝 Acha, jest napis na amorze że gaz pod ciśnieniem, nie otwierać. Ja otworzyłem i nic nie wybuchło😝 Ale oczywiście w Waszych amorach może być więcej tego gazu więc trzeba to robić ostrożnie. Jest to moment gdy odkręcamy ten dolny aluminiowy uchwyt który przykręcony jest do wahacza. Po zdjęciu tego uchwytu z tłoczyska wystaje taki cycek. Łapiemy go kombinerkami i wyciągamy. To jest szpilka która reguluje przepływ oleju, od tego pokrętła soft-hard...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Pią 6:41, 21 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 6:13, 21 Wrz 2018 Temat postu: Re: Jaki płyn |
|
|
Korzonek napisał: |
Witam podpowiedzcie jakim płynem zalać regulator tylnego amortyzatora gdyż w serwisówce brak info??? |
najlepiej wymontować cały regulator, 2 srubki na imbus 4 lub 5. Wykręcamy pokrętło do oporu w lewo żeby cofnąć tłoczek.W miejsce gwintu śrubki przewodu wsadzamy np wkrętak i cofamy tłoczek do końca. Po wymontowaniu regulatora nie ma w nim ciśnienia więc musimy ręcznie cofnąć. Wlewamy tylko płym hydrauliczny np od wspomagania lub olej do lewarków. Moim zdaniem jakość czy lepkość bez znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2510
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 7:55, 21 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Czarek wrzuć ma fotki na maila.
Adres Masz na PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2510
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 14:35, 21 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Przyrząd Gogusia do demontażu amorka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Korzonek
stały bywalec

Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 70
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Sob 19:01, 22 Wrz 2018 Temat postu: Re: Jaki płyn |
|
|
Dzięki za foto
Goguś napisał: |
Korzonek napisał: |
Witam podpowiedzcie jakim płynem zalać regulator tylnego amortyzatora gdyż w serwisówce brak info??? |
najlepiej wymontować cały regulator, 2 srubki na imbus 4 lub 5. Wykręcamy pokrętło do oporu w lewo żeby cofnąć tłoczek.W miejsce gwintu śrubki przewodu wsadzamy np wkrętak i cofamy tłoczek do końca. Po wymontowaniu regulatora nie ma w nim ciśnienia więc musimy ręcznie cofnąć. Wlewamy tylko płym hydrauliczny np od wspomagania lub olej do lewarków. Moim zdaniem jakość czy lepkość bez znaczenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|