Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grasser
stały bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/Kraków
|
Wysłany: Sob 17:59, 23 Sty 2010 Temat postu: Łożysko tylnego koła |
|
|
Witam. Znalazlem katalog czesci ale nie ma w nim wymiarow dla jednego z lozysk.
[link widoczny dla zalogowanych]
czesc numer 17. Jeśli ktos posiada wymiary tego elementu prosze o informacje.
Z góry dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:25, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
prawe łożysko z książki serwisowej rozmiar 20x47x 20,6
lewe łożysko z książki serwisowej ma tylko symbol 6204UU tam dochodziu jeszcze simering. wymieniałem ale wyrzuciłem. ale po symbolu znajdziesz wymiary.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:30, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Łożyska 6204UU - wymiary 20x47x14 .pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:14, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
najlepiej kupować markowe łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrkiller dnia Nie 17:38, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grasser
stały bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/Kraków
|
Wysłany: Nie 13:14, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki za wymiary lozyska.
Ostatni post chyba nie do tego tematu mial byc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grasser dnia Nie 17:16, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grasser
stały bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/Kraków
|
Wysłany: Nie 17:22, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kolejne pytanie z serii o łożyskach co oznacza owo UU lub UUI po kodzie łożyska ? Czym różni się np 6204 UUI od 6204 2Z ? czy fakt że nie moge znalezc odpowiedników to poprostu efekt niekonsekwencji w nazewnictwie łożysk przez różnych producentów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:35, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dziwne że podając symbol nie moga znależć łożyska.czyżby nie mieli katalogów? A nie prościej byłoby je wybić zanieśc jak ja to zrobiłem i od razu mi dobrali odpowiednie wraz z simeringiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grasser
stały bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/Kraków
|
Wysłany: Nie 18:15, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Hm przegladam po katalogach po prostu i nie moge dopasowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 15:28, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Oznaczenie na łożyskach ZZ to obustronnie zamkniete.Czyli muszą miec te blaszki po obu stronach,żeby nie wpuszczac wody i nie wytapiał się smar.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Pon 15:29, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grasser
stały bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/Kraków
|
Wysłany: Pon 22:41, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ok a UUI ? bo takie powinno byc do ST na kolo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:13, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
z tego co mi powiedzieli w hurtowni łożysk to symbole UU na łożyskach to stare symbole łożysk japiońskich ponad 20 letnie.teraz symbole się pozmieniały i np UU może oznaczać ZZ czyli obustronnie zamknięte.Naprawdę mówię ci zanieś stare łożyska to ci dobiorą nowe i po co rozkładać symbole na czynniki pierwsze. i tak z tym nie dojdziemy.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 21:44, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Łożyska do tylnego koła są ogólnie dostępne, wymieniłem bo mi huczały.
Niestety okazało się, że Japońskie łożyska są w takim motocyklu mao wrażliwe na zużycie, po wymianie szum pozostał, zmieniłem tylną oponę i było ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Czw 18:42, 05 Maj 2011 Temat postu: łożyska tylnego koła |
|
|
Witam,
Wiem, że trochę odkopię temat ale chcę wymienić u siebie łożyska w kołach i chodzi mi o łożysko o rozmiarach 20x47x20.6. Czy to jest łożysko dwurzędowe, bo takie znalazłem na necie a jak poszedłem do Irlandzkiego sklepu z łożyskami to facet szukał w katalogu z łożyskami jednorzędowymi i stwierdził, że nie ma. Na internecie znalazłem takie o symbolu 3204 2RS lub 5204 2RS. Wymiary mają takie same a różnią się tylko ceną.
P.S. Resztę łożysk kupiłem w tym irlandzkim sklepie i co się okazało ...NSK Made in Poland (13 euro za sztukę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Czw 20:36, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dobre bo Polskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
rider
uzależniony
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 8:36, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.
Podbijam temat łożysk w tylnym kole, bo nie chcę zakładać nowego tematu. Takie pytanko, czy oba łożyska w tylnej piaście wyciąga się w tym samym kierunku, tj. do tarczy hamulca przez uszczelniacz czy może każde można wycisnąć w swoją stronę. Pytam bo rozebrałem tył, uszczelniacz sam się rozpadł i wyciągną, ale wydaje się troszkę bez sensu przeciskać łożysko od zabieraka przez całą piastę, aż do tarczy. Może ktoś wymieniał łożyska i pamięta gdzie piasta ma podtoczenia oporowe.
Pozdrawiam rider
Łożyska wybite bez strat, jutro na zakupy i może po południu jazda próbna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rider dnia Nie 20:41, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Wto 22:12, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Już wiem że dałeś radę ! Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
rider
uzależniony
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:50, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dopiero dzisiaj poskładałem całość do kupy, tarcza przetoczona, nówki klocki i wszystkie manele w kole i pod zabierakiem. Całość pracuje pikobello, jutro jak pogoda dopisze wyskoczę na jazdę próbną, bo dzisiaj tak tylko po okolicy w roboczym ubraniu i z kompletem kluczy w kufrze.
Pozdrawiam rider
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 19:33, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmmm! Toczyłeś tylną tarczę hamulcową ? To niezgodne z sztuką. Mam złe doświadczenia w tej materii.Przećwiczyłem to na przednich tarczach Yamahy xj 900 S i po kilku hamowaniach tarcze zwichrowały się i były do wyrzucenia chociaż nie przekroczyłem granicy grubości tarcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:33, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tu się muszę zgodzić Grześku z Felkiem. Masz pw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 8:28, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Do przetaczania jak i wytworzenia tarcz służą specjane przyżądy ,i nie można tego rabić zwykłą tokarką , gdzie przy tarczach samochodowych co niektórzy tak robili i jakoś to było w myśl zasady ,,POLAK POTRAFI,, a i czasy były kiedyś inne . Ztarczą motocyklowa jest znacznie gożej -wszelkie obróbki tylko i wyłącznie za pomocą odpowiednich przyżądów a i to wydaję się być kompletnie w motocyklu bez zasadne poniewaz po takim zabiegu zdecydowanie szybciej zużywają się klocki nim się wszystko dotrze ,a temperatury jakie po takim zabiegu powstają przy chamowaniu są zdecydowanie większe co z kolei powoduje większą wrażliwość tarczy na odkształcanie (bicie) , i tu pewnie przykład Felka będzie dobrym przykładem ,a mianowicie wymiar nie został przekroczny a po kilku hamowaniach tarcze się zwichrowały ---------ale pierwsze hamowania były pewnie dobre i nawet może bardziej skuteczne-i to była pewnie przyczyna,ponieważ jeśli nawet zrobiono to w miarę dobrze ,tarcze nie zoatały dotarte - wynik =hamowanie +temperatura = krzywa tarcza ....po takim zabiegu trzeba hamować bardzo delikatnie aby dotrzeć tarczę i klocki ,aż się zeszkliwią .Uważam ,że tarcz nie należy przetaczać , a jeśli już , to chyba że w nagłych wypadkach i ze względów ekonomicznych ale raczej tylko w samochodach .................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Pią 20:36, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dla ścisłości; tarcze zostały przeszlifowane na magnesówce bo toczenia nie dało się wykonać ,wychodziła nierówna powierzchnia jakby tarka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 21:07, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Felek napisał: |
Dla ścisłości; tarcze zostały przeszlifowane na magnesówce bo toczenia nie dało się wykonać ,wychodziła nierówna powierzchnia jakby tarka. |
Rider – przetaczanie tarcz hamulcowych w moto - to chyba jakaś pomyłka.
Jestem po obróbce skrawaniem (i tu pozdrowienia dla Mirka i Dudiego) i jedyny sprzęt do tego typu zabiegów to pozioma szlifierka ze stołem magnesowym.
Do tego odpowiedni kamień i odpowiednia ilość chłodziwa.
Nie wyobrażam sobie fizycznie, jak można przetoczyć tak cienką tarczę (ale Polak potrafi).
Ale jak podaje Felek to też ryzykowna sprawa, może było coś nie tak.
W procesie produkcji tarcze też nie są idealne i w pewnym etapie są szlifowane tylko na odpowiednim sprzęcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pią 21:17, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
rider
uzależniony
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 18:11, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.
Panowie nie ma o co kruszyć kopi po próżnicy, tarcza przetoczona i basta.
Na razie nie bije, a hamulce gumowate jak to po wymianie klocków.
Dodam że do obróbki został wykonany specjalny uchwyt, który zapewnił odpowiednią sztywność podczas toczenia. Co będzie dalej zobaczymy, jak mawiali starożytni żydowie "Pażywiom uwidim", póki co wszystko OK.
Pozdrawiam rider
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
siwy
junior
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:36, 28 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Witam,
mam pytanie odnośnie łożysk:
*20x47x14 tu jest sprawa jasna, proste łożysko kulkowe
*20x47x20,6 - jest to łożysko skośne dwurzędowe? innych w takim rozmiarze w zasadzie nie widzę. Nazwa "skośne" to się odnosi do jego budowy wewnętrznej czy z zewnątrz jest z jednej strony węższe i wbija się je jak klin?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jozjag
uzależniony
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Czw 9:26, 13 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Znalazłem takie łożyska do PE 1300 czy to te.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jozjag dnia Czw 9:26, 13 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jozjag
uzależniony
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Czw 9:29, 13 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
I takie - chodzi mi jeszcze o rozmiar uszczelniacza
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|