Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aras102
zasłuzony
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: Śro 19:22, 14 Gru 2011 Temat postu: Dyfer |
|
|
Witajcie Koledzy
Chyba mi się posypał , tzn. przekładnia tylnego koła.
Po sezonie przegląd , i słysze że bardzo chałasuje jakby ząb na ząb.
Pozatym w pewnym momencie jakby strzeliło.
Motor na podpórki i przez trzonek nasłuchuje ( motor na biegu i małych obrotach) Śrutuje jak diabli.Zwłaszcza jak odpuszcze gazu.
Podpowiedzcie czy to się naprawia czy wymienia.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 19:40, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Obowiązkowo trzeba dyfer rozebrać i zobaczyć co to
Może ukruszył się jaki ząb z przekładni i jeszcze go przemieliło.
Wszystko dokładnie wyczyścić.
Jeżeli ubytek jast zbyt duży, to raczej część do wymiany i oby innych jeszcze usterek to nie spowodowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
aras102
zasłuzony
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: Czw 19:50, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki , a czy ktoś się orientuje czy dyferod moto bez systemów jest taki sam jak z systemami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 20:41, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Systemy nie mają nic do dyfra. Przy ABS dochodzi dodatkowa tarcza na feldze i czujnik mocowany przy dyfrze ale to nie ma nic do samego dyfra. O ile się nie mylę to są identyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Czw 21:01, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
w serwicemanualu bebechy są takie same. jak wyjmiesz wał to zobacz co ze sprzęgłem przeciążeniowym bo może tu jest problem.
oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marian07 dnia Czw 21:04, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 22:37, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
marian07 napisał: |
oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest. |
Takich detali nie piszę, bo to jest chyba oczywiste
Ja bym go nawet na palce spuszczał, żeby wyczuć czy coś jest w oleju
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 22:58, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 20:30, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Obstawiam nie sam talerz z atakiem ,a wieloklin na zabieraku i współpracujący z nim element . U mnie kiedyś tak się wyrobiło,i objawy były j/w.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 15:19, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
HONDA się popsuła? Jakoś to chyba rzadkość! Jak pościsz tył na biegu w powietrzu to może hałasować, to normalne ale fakt, trzeba rozebrać i zobaczyć ale ta Japońska technika jest tak dobra, że nie wierzę w możliwości ukruszenia zębów czy coś w tym stylu.
Chyba, że od dawna coś hałasowało i się psuło i zostało zaniedbane aż się rozleciało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
aras102
zasłuzony
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: Nie 20:54, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ciężko powiedzieć mi od kiedy to się działo.
W zamkniętym kasku nic nie słyszałem.
Przypadkowo pokręciłem kołem w czasie oględzin moto.
Zdziwiłem się delikatnym zacinamiem jakby ząb na ząb.
Później próba na stopce z kołkiem drewnianym.
Niekiedy słyszałem nawet jakby strzały.
Przekładnia ma też luz między zębami dosyć duży.
Na początku sezonu 2010 wymieniałem olej , stary był i niezbyt czysty.
Moto ma przejechane 135000km. na liczniku , ile rzeczywiście nie wiem.
W tej chwili mam zlokalizowaną przekładnie , tyle że od moto z systemami.Najbardziej mnie interesuje czy będzie ona pasować.
Przed świętami rozbiore starą. Strach pomyśleć jakby się zablokowało.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 21:23, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
aras102 napisał: |
...
W tej chwili mam zlokalizowaną przekładnie , tyle że od moto z systemami.Najbardziej mnie interesuje czy będzie ona pasować.
... |
Aras102 poczytaj wcześniejsze posty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
aras102
zasłuzony
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: Wto 5:54, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Gość mi przesłał fotki i mam zastrzeżenia z zewnątrz , a bebechy to może takie same.Po świętach zakupie i zobaczymy.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Wto 7:23, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Może najpierw rozbierz stary zanim kupisz nowy??!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Śro 10:21, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ano właśnie, dodatkowy niepotrzebny dyfer to zamrożona kasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
aras102
zasłuzony
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: Śro 19:14, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Powitać
Niestety długo to trwało , poszedłem na pewniaka ,zakupiłem używaną przekładnie z przebiegiem podobno 70tyś. w firmie sprzedającej części używane ( Motokaziu Leszno , 200zł , jak co mają jeszcze jedną .)
Po rozebraniu mojej posypały się podkładki jakieś przemelone i ogólnie łożyska bardzo chałasowały.Oczywiście do wymiany przy okazji zabierak , i to coś w starej przekładni też zniszczone.
Teraz w czasie jazdy cisza ,,jak makiem zasiał"
Przebieg na starej przekładni ok. 120tyś.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 19:19, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dziwne to trochę, u mnie przebieg podobny, a jak rozbierałem w zeszłym roku to praktycznie śladu zużycia nie było widać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ErneST dnia Śro 19:20, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Śro 22:51, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja serwisuję swoją Pancię, tak jak każe instrukcja. Olej w dyfrze co 24 tyś, Spotkałem się już z takimi "mecenasami" którzy myśleli że tylko łańcuch jest do obsługi,a dyfer jest"bezobsługowy" W swojej codziennej pracy,spotykam się z takim lekceważeniem dbania o podstawową sprawność pojazdów,że czasem zastanawiam się czy ludzie są aż takimi kamikadze? czy po prostu głupcami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szkielek1
maniak postów
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 18:32, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
marian07 napisał: |
w serwicemanualu bebechy są takie same. jak wyjmiesz wał to zobacz co ze sprzęgłem przeciążeniowym bo może tu jest problem.
oczywiście najpierw spuść olej i zobacz czy tam nie ma jakich kawałków zębów czy tez opiłków - wtedy wiadomo będzie od razu co jest. |
ja mam pytanie odnośnie tego sprzęgła przeciążeniowego, w którymmiejscu sie znajduje? u mnie cisza w czasie jazdy ale czasami jak ruszam to słysze taki stuk w dyfrze, nie rozbieram bo wydaje mi sie ze to w zabieraku tylnego koła, jak napisłem tylko czasami i raczej jak załadowany z plecakiem jade albo troche szybszy start ze świateł. raz stuk raz nie stuk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Czw 20:16, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
element nr 6 jest sprężyną dociskany do 1. wszystko to jest schowane w "puszce" 8, na stałe praktycznie.
przy dużych przeciążeniach 6 się cofnie poprzez ugięcie sprężyny, wtedy stuknie raz, albo serią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szkielek1
maniak postów
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Nie 12:33, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
dziękia za odpowiedz, a czy to groźne jest czy mamsię tym nie przejmować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Nie 21:16, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
dopóki nie przeszkadza (tzn nie pozwala normalnie dać po garach) bym sie nie przejmował, w końcu po to jest to sprzęgło żeby w razie zbytniego przeciążenia zadziałało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|