|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastianpisz
junior
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazury
|
Wysłany: Pon 18:10, 29 Gru 2008 Temat postu: regulacja wysokości zawieszenia |
|
|
Witam, mam pytanie w jaki sposób mogę obniżyć zawieszenie w st 1100, chodzi mi o to żeby pewniej nogami stać na ziemi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
shadow
bywalec
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok
|
Wysłany: Pon 23:56, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To takich cudów to chyba nie ma.Możesz obniżyć na tylnym amortyzatorze ok . 1cm i zmodyfikować kanapę , tzn.wypatroszyć z niej trochę gąbki.Tylko to jest zajęcie dla tapicera.http://mariomoto.pl/page13.php
Ja tam przerabiałem.Za niewielką kasę efekt gwarantowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez shadow dnia Wto 0:06, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12:36, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Można jeszcze obniżyć na przedim zawieszeniu obniżając półki na lagach teleskopów. 1 do 2 cm to chyba będzie w miarę bezpiecznie a o ile więcej to nie wiem trzeba by na trasie próbować jak się będzie moto sprawowało. Może ktoś na forum już obniżał i napisze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hajster dnia Wto 12:37, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sebastianpisz
junior
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazury
|
Wysłany: Wto 18:24, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
, pobawie sie i zobacze, troche przy niski jestem, brakuje mi ok 2 cm zeby stac cala stopa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 18:40, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Hajster napisał: |
Można jeszcze obniżyć na przednim zawieszeniu obniżając półki na lagach teleskopów. 1 do 2 cm to chyba będzie w miarę bezpiecznie a o ile więcej to nie wiem trzeba by na trasie próbować jak się będzie moto sprawowało. Może ktoś na forum już obniżał i napisze. |
Nie trzeba pisać, zapraszam do wyszukiwarki gdyż było sporo w tym temacie napisane na tym forum. Panowie testowali różne zakresy obniżania lag i dzielili się spostrzeżeniami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Wto 18:43, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 20:37, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Garret ma rację!!! Szukajcie,a znajdziecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 22:01, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tiaa... Google Twoim przyjacielem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
GSG
maniak postów
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 22:41, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
nie google, tylko na tym forum była żarliwa i konstruktywna dyskusja.
PS. Mat 7:7
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GSG dnia Wto 22:43, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 10:08, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Może tak będzie łatwiej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Czw 19:41, 11 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
[quote="shadow"]To takich cudów to chyba nie ma.Możesz obniżyć na tylnym amortyzatorze ok . 1cm i zmodyfikować kanapę , tzn.wypatroszyć z niej trochę gąbki.Tylko to jest zajęcie dla tapicera.http://mariomoto.pl/page13.php
Ja tam przerabiałem.Za niewielką kasę efekt gwarantowany.[/quote
Wydaje mi się że regulacja amortyzatora powoduje tylko zmianę napięcia wstępnego sprężyny i nie ma wpływu na długość amortyzatora.
Wiem że temat stary ale akurat szukałem informacji.
Czy ktoś potwierdzi / zaprzeczy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 9:08, 15 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Pon 10:13, 15 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Tak. Z tyłu tylko cięcie gąbki siedzenia a z przodu opuścić na lagach nie więcej niż 2 cm. Przećwiczone. Mam 168 i trochę pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Pon 19:25, 15 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
ok dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 20:12, 15 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia. |
Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 7:20, 16 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Jacek666 napisał: |
jerzyk napisał: |
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia. |
Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat. |
Tak drogi Jacku. Masz rację, że trzeba też pisać bardziej łopatologicznie bo ktoś może mieć problem ze zrozumieniem słowa pisanego w mechanice a to nie jest łatwy temat. Pomimo to, raz za razem, ktoś chce zabłyszczeć a wychodzi jak zwykle. Ważne, że autor pytania zrozumiał.
Więc bardziej obrazowo. Ściśnięcie sprężyny, powoduje obniżenie moto bez obciążenia a rozprężenie, daje skutek odwrotny. Jednak, żeby faktycznie obniżyć zawieszenie, trzeba wymienić amor. Nie da się tego zrobić zgodnie ze sztuką, bez obniżenia przodu.Natomiast co do przodu, nie polecam wpuszczania lag w półki. Powoduje to zmianę geometrii całego zawieszenia. Można zastosować krótsze spręzyny w lagach. Dobrze by też było, wiedzieć o ile można bezpiecznie obniżyć . Trzeba też pamiętać, że takie obniżenie, będzie za sobą pociągało kolejne zmiany. Kosa, podnóżka centralna. Może też na winklach powodować przycieranie oraz spowoduje mniejszą ładowność motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 19:29, 16 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Jacek666 napisał: |
jerzyk napisał: |
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia. |
Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat. |
Tak drogi Jacku. Masz rację, że trzeba też pisać bardziej łopatologicznie bo ktoś może mieć problem ze zrozumieniem słowa pisanego w mechanice a to nie jest łatwy temat. Pomimo to, raz za razem, ktoś chce zabłyszczeć a wychodzi jak zwykle. Ważne, że autor pytania zrozumiał.
Więc bardziej obrazowo. Ściśnięcie sprężyny, powoduje obniżenie moto bez obciążenia a rozprężenie, daje skutek odwrotny. Jednak, żeby faktycznie obniżyć zawieszenie, trzeba wymienić amor. Nie da się tego zrobić zgodnie ze sztuką, bez obniżenia przodu.Natomiast co do przodu, nie polecam wpuszczania lag w półki. Powoduje to zmianę geometrii całego zawieszenia. Można zastosować krótsze spręzyny w lagach. Dobrze by też było, wiedzieć o ile można bezpiecznie obniżyć . Trzeba też pamiętać, że takie obniżenie, będzie za sobą pociągało kolejne zmiany. Kosa, podnóżka centralna. Może też na winklach powodować przycieranie oraz spowoduje mniejszą ładowność motocykla. |
W tylnym amorze skraca i wydłuża się tylko sprężyna, amor (jego punkty mocowania są w takiej samej odległości) podczas regulacji nie. Przemyśl to. Możesz łopatą. I utwardzenie sprężyny powoduje podwyższenie moto na postoju a nie odwrotnie. Możesz łopatą :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|